reklama

To sú moji kamaráti

Šaňo je "náš" bezdomovec, jeho rajon sa nachádza blízko nášho domu. Okrem toho, že je bezdomovec, je aj vozíčkár, lebo má amputovanú nohu a na protézu si zrejme nevedel zvyknúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Občas mu dáme nejaký rožok alebo koláč, alebo teplý čaj, keď ho po chladnej noci, ktorú strávil niekde na ulici, vidíme uzimeného na jeho obľúbenom mieste sedieť na vozíčku.

Moju manželku, ku ktorej má väčšiu dôveru, občas prosí, aby mu kúpila cigarety. Dosiaľ to vždy odmietla, najmä keď videla, že ani ja to nepovažujem za potrebné - ešte sme nepochopili, že pre niekoho cigarety môžu byť dôležitejšie ako jedlo.

Zdá sa, Šaňo pochádza z "lepšej" rodiny, v kontakte s nami priateľský sa usmieva a používa perfektné zdvorilostné formuly. Svoj neľahký údel prežíva športove, s úsmevom - človek niečo musí vydržať, hovorieva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od tej doby, čo mu odoperovali omrznutú nohu, zimy strávi v nejakom sociálnom zariadení, kde má teplú posteľ a kde sa o neho starajú. Ale len čo sa trochu oteplí, jar ho vyláka na ulicu, kde ho čaká sloboda, čučo a spoločenstvo bezdomovcov. Kto to neprežil, nepochopí, ako nám to raz povedal.

Nedávno postávali okolo traja bezdomovci, jeden starší, dvaja - muž a žena - v strednom veku, keď sme s manželkou išli okolo neho. Pozdravili sme sa a prehodili sme s ním pár slov.

- On je vám kto? - pýtal sa mladší bezdomovec a keď videl naše rozpaky, uisťoval nás, že to nemyslí v zlom.. Manželka začala vysvetľovať, že sme spoluobčania, v tom sa ozval Šaňo:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- To sú moji kamaráti, - povedal.

V živote som zažil som dosť potlesku, dostal som aj nejaké ceny od rôznych organizácií, niekedy uznanie bolo spojené aj s obálkou. Ale najviac si vážim ocenenie, ktoré som spolu s manželkou dostal od bezdomovca Šaňa: "To sú moji kamaráti".

Ladislav Lencz

Ladislav Lencz

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Vášnivo rád sa učím, vďaka tomu sa necítim starý. Učím sa od svojej manželky, detí, vnúčat - aj tým, že píšem blogy. Veľa som sa naučil od svojich študentov a od ľudí iných názorov, včítane kritikov mojich blogov. Čo som pochopil, snažím sa odovzdať druhým - so striedavým úspechom. Od Ježiša sa učím najťažšej disciplíne: byť láskavým človekom a pomáhať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu